hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمان| 29 درصد مردم استان کرمان جویای کار هستند

کرمان| 29 درصد مردم استان کرمان جویای کار هستند

استاندار کرمان گفت: در سال 96 به میزان 40 هزار شغل و امسال 35 هزار شغل در این استان ایجادشده است.

محمدجواد فدائی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان در کرمان افزود: میزان اشتغال‌زایی با تقاضاها تناسب ندارد و 29 درصد مردم استان کرمان جویای کار هستند.

او اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان با همفکری و هم‌افزایی با استانداری کرمان در راستای کاهش نرخ بیکاری استان بکوشند.

استاندار کرمان بیان کرد: باید در راستای اشتغال جوانان به توافق و تفاهم برسیم که منظور از ازدواج چیست و چه فعالیتی برای تسهیل این امر باید انجام شود.

او گفت: چند روز گذشته با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری حدود یک هزار و 200 شغل مستقیم و 12 هزار شغل غیرمستقیم با افتتاح سه طرح فولاد بوتیا، بردسیر و سیرجان با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومان ایجادشده است.

فدائی عنوان کرد: نیاز جوانان برای اشتغال و تخصص‌ها با ظرفیت‌های استان تناسب نداشته است.

او تصریح کرد: زمینه کاری برای تخصص‌های موجود و جوانان فارغ‌التحصیل جویای کار ممکن است در کوتاه‌مدت فراهم نباشد اما به این معنی نیست که فعالیت اشتغال‌زایی در استان انجام نمی‌شود.

استاندار کرمان با طرح این سؤال که هماهنگی بین فرصت‌ها و نیازهای شغلی چگونه ایجاد شود، گفت: جوانان باید پاسخ این پرسش را بدهند.

او ادامه داد: برای حل مشکل اشتغال در کوتاه‌مدت جوانان راه‌حل‌ها را ارائه کنند و در این زمینه از تصمیمات ملی و استانی بهره‌برداری می‌شود.

فدائی تأکید کرد: به‌طور خاص برای انتصاب جوانان در دستگاه‌های اجرایی دولت مجوز استخدام جوانان را به استان کرمان بدهد.

او اضافه کرد: استعلام‌ها برای صدور شناسه از وزارت ورزش و جوانان بررسی و تمامی شناسه‌های 90 سازمان مردم‌نهاد جوانان استان تا 15 بهمن‌ماه صادر می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد